“A-1”
Opis
1. Symbol, nazwa znaku
Znak drogowy ostrzegawczy A-1 – Niebezpieczny zakręt w prawo
2. ZNACZENIE I STOSOWANIE
Znak ostrzegawczy A1 “Niebezpieczny zakręt w prawo” stosuje się w celu oznakowania pojedynczo występującego łuku poziomego, na którym droga skręca w prawo.
Jeżeli łuk poziomy posiada ograniczoną widoczność i wymaga oznakowania liniami P3a lub P4, wówczas znak A1 należy stosować bez względu na wielkość kąta zwrotu, promienia i przechyłki. Zastrzeżenie to dotyczy również przypadków , gdy brak widoczności wynika z nakładających się na siebie łuków poziomego i pionowego wypukłego.
Znak A1 stosuje się także, jeżeli na łuku dochodzi do częstych wypadków lub kolizji.
Znak drogowy A1 stosuje się na drogach poza miastami, a w miastach gdy droga nie jest ulicą, a dopuszczalna prędkość jest większa od 60 km/h. Na ulicach znak ten stosuje się w przypadkach uzasadnionych niekorzystnymi warunkami lokalnymi np. bardzo zła widoczność drogi, łuk o zwrocie powyżej 75 stopni (ostry zakręt). Zachowanie kierujących na drodze oznaczonej tym znakiem reguluje ustawa – Prawo o ruchu drogowym, gdzie w dziale II, Rozdział 3 (Ruch pojazdów), Oddział 6 (Wyprzedzanie), Artykuł 24, punkt 7. czytamy: “Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni:” ppkt.2. “na zakręcie oznaczonym znakami ostrzegawczymi”.
Znak ostrzegawczy A1 “Niebezpieczny zakręt w prawo” stosuje się w celu oznakowania pojedynczo występującego łuku poziomego, na którym droga skręca w prawo.
Jeżeli łuk poziomy posiada ograniczoną widoczność i wymaga oznakowania liniami P3a lub P4, wówczas znak A1 należy stosować bez względu na wielkość kąta zwrotu, promienia i przechyłki. Zastrzeżenie to dotyczy również przypadków , gdy brak widoczności wynika z nakładających się na siebie łuków poziomego i pionowego wypukłego.
Znak A1 stosuje się także, jeżeli na łuku dochodzi do częstych wypadków lub kolizji.
Znak drogowy A1 stosuje się na drogach poza miastami, a w miastach gdy droga nie jest ulicą, a dopuszczalna prędkość jest większa od 60 km/h. Na ulicach znak ten stosuje się w przypadkach uzasadnionych niekorzystnymi warunkami lokalnymi np. bardzo zła widoczność drogi, łuk o zwrocie powyżej 75 stopni (ostry zakręt). Zachowanie kierujących na drodze oznaczonej tym znakiem reguluje ustawa – Prawo o ruchu drogowym, gdzie w dziale II, Rozdział 3 (Ruch pojazdów), Oddział 6 (Wyprzedzanie), Artykuł 24, punkt 7. czytamy: “Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni:” ppkt.2. “na zakręcie oznaczonym znakami ostrzegawczymi”.
3. SPECYFIKACJA TECHNICZNA
3.1 WYKONANIE
Wykonywane są w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury regulujące warunki techniczne dla znaków drogowych.
3.2 RODZAJ PODKŁADU
Wykonywane są w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury regulujące warunki techniczne dla znaków drogowych.
3.2 RODZAJ PODKŁADU
Znaki wykonane na podkładzie z blachy ocynkowanej o grubości 1,25mm. Tylne krawędzie zaginane po całym obwodzie, montaż znaku do słupka za pomocą uniwersalnego uchwytu mocującego. Tył znaku zabezpieczony farbą szarą.
3.3 FOLIA ODBLASKOWA
Lico znaku wyklejone z folii odblaskowej I lub II generacji.
Lico znaku wyklejone z folii odblaskowej I lub II generacji.