"A-2"

“A-2”

Znak drogowy A2 – Niebezpieczny zakręt w lewo

Opis

1. Symbol, nazwa znaku
Znak drogowy ostrzegawczy A-2 – Niebezpieczny zakręt w lewo
2. ZNACZENIE I STOSOWANIE

Znak ostrzegawczy A2 “Niebezpieczny zakręt w lewo” stosuje się w celu oznakowania pojedynczo występującego łuku poziomego, na którym droga skręca w lewo. Jeżeli łuk poziomy posiada ograniczoną widoczność i wymaga oznakowania liniami P3a lub P4, wówczas znak A2 należy stosować bez względu na wielkość kąta zwrotu, promienia i przechyłki. Zastrzeżenie to dotyczy również przypadków , gdy brak widoczności wynika z nakładających się na siebie łuków poziomego i pionowego wypukłego.

Znak A2 stosuje się także, jeżeli na łuku dochodzi do częstych wypadków lub kolizji.
Znak A2 stosuje się na drogach poza miastami, a w miastach gdy droga nie jest ulicą, a dopuszczalna prędkość jest większa od 60 km/h. Na ulicach znak ten stosuje się w przypadkach uzasadnionych niekorzystnymi warunkami lokalnymi np. bardzo zła widoczność drogi, łuk o zwrocie powyżej 75 stopni.

Czy można wyprzedzać za znakiem A2?
Zachowanie kierujących na drodze oznaczonej tym znakiem reguluje ustawa – Prawo o ruchu drogowym, gdzie w dziale II, Rozdział 3 (Ruch pojazdów), Oddział 6 (Wyprzedzanie), Artykuł 24, punkt 7. czytamy: “Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni:” ppkt.2. “na zakręcie oznaczonym znakami ostrzegawczymi”.

Produkowane przez nas znaki posiadają Aprobatę Techniczną IBDiM oraz wykonywane są w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury regulujące warunki techniczne dla znaków drogowych.
Znaki wykonane na podkładzie z blachy ocynkowanej o grubości 1,25mm.
Tylne krawędzie zaginane po całym obwodzie, montaż znaku do słupka za pomocą uniwersalnego uchwytu mocującego. Tył znaku zabezpieczony farbą szarą.
Wielkość znaku należy wybrać spośród dostępnych opcji. Wybór wielkości znaku zależy w głównej mierze od tego, gdzie dany znak będzie usytuowany. W przypadku dróg publicznych precyzyjnie określa to Rozporządzenie. W przypadku terenów prywatnych, zakładów pracy, placów manewrowych kwestię wielkości znaku należy uzależniać od widoczności, kwestii BHP oraz wszelkich istotnych okoliczności.

 

3. SPECYFIKACJA TECHNICZNA
3.1 WYKONANIE
Wykonywane są w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury regulujące warunki techniczne dla znaków drogowych.
3.2 RODZAJ PODKŁADU
Znaki wykonane na podkładzie z blachy ocynkowanej o grubości 1,25mm. Tylne krawędzie zaginane po całym obwodzie, montaż znaku do słupka za pomocą uniwersalnego uchwytu mocującego. Tył znaku zabezpieczony farbą szarą.
3.3 FOLIA ODBLASKOWA
Lico znaku wyklejone z folii odblaskowej I lub II generacji.
<< wróć do listy