U-20a
Opis
1. SYMBOL, NAZWA ZNAKU
Zapora U-20a oznacza zapora drogowa pojedyncza
2. ZNACZENIE I STOSOWANIE
Zapory drogowe U-20 zastosowane do wygradzania części jezdni powinny mieć lica wykonane z folii odblaskowej i są być wyposażane w elementy odblaskowe oraz lampy ostrzegawcze.
W przypadku wykopów w jezdni głębszych niż 0,5 m lub pozostawienia na jezdni maszyn drogowych, za zaporami drogowymi ustawionymi prostopadle do osi jezdni stosuje się osłony energochłonne lub pryzmy piasku.
Zapory drogowe powinny być pokryte po obu stronach pasami białymi i czerwonymi na przemian. Wszystkie zapory rozpoczynają się i kończą polem czerwonym. Dopuszczalne długość zapór drogowych wynoszą: 750, 1250, 1750, 2250 i 2750 mm.
3. SPECYFIKACJA TECHNICZNA
3.1 WYKONANIE
Wykonane są w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury regulujące warunki techniczne dla znaków drogowych.
3.2 RODZAJ PODKŁADU
Znaki wykonane na podkładzie z blachy ocynkowanej o grubości 1,25mm. Tylne krawędzie podwójnie gięte po całym obwodzie, montaż znaku do słupka za pomocą uniwersalnego uchwytu mocującego. Tył znaku zabezpieczony farbą szarą (malowanie proszkowe).
3.3 FOLIA ODBLASKOWA
Lico znaku wyklejone z folii odblaskowej I i II generacji.