U-23c
Opis
1. SYMBOL, NAZWA ZNAKU
Pachołek drogowy U-23c – twardy
2. ZNACZENIE I STOSOWANIE
Pachołki drogowe U-23 należy stosować do:
- wyznaczania skosów, tzn. stopniowego zwężania jezdni,
- wyznaczania toru jazdy pojazdów,prowadzenia robót krótkotrwałych lub szybko postępujących,awaryjnego,
- doraźnego oznakowania miejsca niebezpiecznego,oznaczania podłużnego uskoku (progu) przy wykonywaniu nakładek bitumicznych,
- wygrodzeń wzdłuż jezdni powierzchni wyłączonych z ruchu, z wyjątkiem powierzchni zajętych pod roboty drogowe,
- zabezpieczenia świeżo malowanych linii oznakowania poziomego wzdłuż jezdni,
- zabezpieczenia świeżo wykonanych remontów cząstkowych nawierzchni jezdni o powierzchni nie większej niż 1 m2 i szerokości do 1,5 m,
- wygrodzeń wzdłuż jezdni powierzchni wyłączonych z ruchu dla potrzeb wykonywanych nakładek bitumicznych oraz powierzchniowych utrwaleń i regeneracji nawierzchni.
Na drogach, gdzie dozwolona jest wyższa prędkość, np. na autostradach i drogach ekspresowych stosuje się pachołki drogowe odpowiednio wyższe od 0,75 m, a masa po obciążeniu pachołka musi gwarantować ich stabilność.
Pachołki drogowe wykonywane są z materiału elastycznego (tworzywo sztuczne, guma itp.).
Pachołki drogowe są w kolorze czerwonym lub pomarańczowym. Jeżeli pachołki ustawione na drodze mają na niej pozostawać w okresie od zmierzchu do świtu, wówczas białe poprzeczne pasy wykonane są z materiałów odblaskowych. Ponadto pierwszy i ostatni pachołek ustawiony w szeregu powinny być wyposażone w światło ostrzegawcze.
Konstrukcja pachołków powinna umożliwić obciążanie ich wewnątrz u podstawy (np. piaskiem lub wodą) po ustawieniu na drodze.
Zestaw z lampą można montować w następującej postaci:
Pachołki drogowe wykonywane są z materiału elastycznego (tworzywo sztuczne, guma itp.).
Pachołki drogowe są w kolorze czerwonym lub pomarańczowym. Jeżeli pachołki ustawione na drodze mają na niej pozostawać w okresie od zmierzchu do świtu, wówczas białe poprzeczne pasy wykonane są z materiałów odblaskowych. Ponadto pierwszy i ostatni pachołek ustawiony w szeregu powinny być wyposażone w światło ostrzegawcze.
Konstrukcja pachołków powinna umożliwić obciążanie ich wewnątrz u podstawy (np. piaskiem lub wodą) po ustawieniu na drodze.
Zestaw z lampą można montować w następującej postaci:
- świateł błyskowych żółtych,
- świateł pulsujących żółtych,
- fali świetlnej,
- świateł stałych czerwonych.
3. SPECYFIKACJA TECHNICZNA
3.1 WYKONANIE
Wykonane są w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury regulujące warunki techniczne dla znaków drogowych.
3.2 RODZAJ PODKŁADU
Znaki wykonane na podkładzie z blachy ocynkowanej o grubości 1,25mm. Tylne krawędzie podwójnie gięte po całym obwodzie, montaż znaku do słupka za pomocą uniwersalnego uchwytu mocującego. Tył znaku zabezpieczony farbą szarą (malowanie proszkowe).
3.3 FOLIA ODBLASKOWA
Lico znaku wyklejone z folii odblaskowej I i II generacji.